dinsdag 22 juli 2014

Dag 1: Miami Beach

Deze nacht om 3u opgehaald door taxi Verwimp. In zaventem was het zeer rustig. Op 5 minuten waren we ingecheckt en zelfs de douane duurde maar een kwartiertje. Net voor het boarden werden een aantal mannen, het grootste deel jongeren, opgeroepen om grondig gefouileerd te worden. daardoor was iedereen later aan boord van het vliegtuig en steeg het een half uurtje later dan gepland op.

Spijtig was er geen entertainment systeem aan boord. Dus hebben we het grootste deel van de 10 uren durende vlucht al slapend doorgebracht en af en toe een spelleke op de iPad gespeeld. Om half twaalf ‘s middags kwamen we aan in luchthaven, daar was het aanschuiven aan paspoortcontrole, gelukkig moesten niet meer wachten op onze bagage. Onze reiszak lag met een wiel af tegen de grond, tja dat wordt dus een nieuwe kopen... Bij Alamo stond ook een rij wachtenden, maar toch waren we al gauw aan de beurt. In de parkeergarage stond een mooie grote zwarte chevrolet Tahoe op ons te wachten!

Buiten de parkeergarage kwamen we in een heuse Floridiaanse stortbui terecht. Gelukkig klaarde het vlug op. Na een ritje van een half uur kwamen we bij ons motel ”Suites on South Beach” aan in de Collins avenue. Recht hier tegenover reden we onze auto in een parkeergarage voor 20 dollar voor 1 dag. Na een kwartiertje wachten, ze waren de kamer nog aan’t poetsen, mochten we er binnen. De poetsvrouw begon een gesprekje met ons, maar we verstonden er niks van, ze sprak Spaans. Ze excuseerde zich al lachend dat zij geen Engels verstond. Ons “appartementje” is zeer mooi, modern en ruim. Er is een ruime slaapkamer met twee grote bedden, een keukentje met grote amerikaanse koelkast. Spijtig genoeg leeg haha. Een mooie badkamer, een kamertje voor je bagage en de kluis. We hebben voor en achteraan een balkon.

Dan zijn we tot op het strand gewandeld op zo’n 350 meter van ons verblijf. Het strand is zeer mooi en proper! Daarna hebben nog een ommetje langs een all you can eat japanees. Heel lekker, heel veel keuze aan sushi. Straks gaan we als het donker is langs de mooi verlichte hotels in het artdeco- district, moet de moeite zijn. En daarna zullen we vlug in ons bedje duikelen, denk ik.